تمجید کنفدراسیون هندبال آسیا از ایران/ پیام تبریک شیخ احمد به فدراسیون


به گزارش آساخبر، کنفدراسیون هندبال آسیا پس از پایان مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی نوجوانان جهان در یونان و کسب مدال برنز توسط ایران، در گزارشی به تمجید از عملکرد تیم ایران پرداخت.

در این گزارش آمده است:
جمهوری اسلامی ایران در دومین دوره مسابقات قهرمانی جهان هندبال ساحلی نوجوانان IHF با نتیجه ۲ بر صفر فرانسه را شکست داد و به مدال برنز دست یافت. این اولین مدالی است که یک کشور آسیایی در مسابقات قهرمانی جهان هندبال ساحلی جوانان (زیر ۱۸ سال) IHF کسب کرده است.

 حامد شمس فلاورجانی و مصطفی انتشاری نجف آبادی برای کسب این مدال برنز هر کدام ۱۲ امتیاز این دیدار را به دست آوردند. علی حیدریان ۱۰ امتیاز برای ایران به دست آورد. متین گلدان دروازه بان این تیم با ۲۴ درصد سیو در کسب مدال برنز سهم داشت. آراد حسینی گوهری تنها یک امتیاز از این بازی به دست آورد اما سرنوشت ساز بود و گل طلایی را به ثمر رساند و مدال برنز را رقم زد. در حالی که او روی شن‌ها استراحت می‌کرد، بقیه هم تیمی‌هایش مهدی قشقای‌راد مربی تیم را بلند می‌کنند و به نشانه شادی او را بالا و پایین می‌اندازند.

 ایران در گروه A با تیم های سوئد، قطر و  آمریکا همگروه شد. ایران دو بر صفر قطر و آمریکا را شکست داد، اما با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب سوئد شد. ایران با ۴ امتیاز در رده دوم و قطر در رده سوم گروه قرار گرفتند.

قطر و اردن، دو‌ نماینده دیگر قاره آسیا نتوانستند از طریق دور اصلی مسابقات به مرحله یک چهارم نهایی راه یابند و مسابقات را به ترتیب در رده‌های دهم و دوازدهم به پایان رساندند.
از این رو ایران تنها کشور آسیایی بود که به مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات راه یافت. ایران در مرحله یک چهارم نهایی آرژانتین را با نتیجه ۲ بر یک شکست داد. ایران در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۲ بر یک مغلوب برزیل شد.

جایزه بهترین پیوت(چرخش دور مدافع) این رویداد به علی حیدریان از ایران اهدا شد.

 شیخ احمد الفهد الاحمد الجابر الصباح (کویت) از طرف فدراسیون هندبال آسیا به همه بازیکنان و کادر مربیگری جمهوری اسلامی و فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران (IRIHF) این موفقیت بزرگ را تبریک گفت.

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *