تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

تکواندو نوجوانان جهان| کلهر طلایی شد؛ مرادی به مدال نقره رسید

  • کد خبر : 7307
  • 07 آگوست 2022 - 1:27
تکواندو نوجوانان جهان| کلهر طلایی شد؛ مرادی به مدال نقره رسید

به گزارش آساخبر،  پنجمین روز رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان، امروز(شنبه – ۱۴ مردادماه) به میزبانی شهر “صوفیه” بلغارستان پیگیری شد و نمایندگان کشورمان موفق به کسب یک مدال طلا و نقره دیگر شدند.  در رقابت‌های وزن ۷۳- کیلوگرم پسران، رضا کلهر ابتدا در دور نخست «هه ینگ جیه» از چین تایپه  را در ۲ راند متوالی (۱۴- ۲ و […]

به گزارش آساخبر،  پنجمین روز رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان، امروز(شنبه – ۱۴ مردادماه) به میزبانی شهر “صوفیه” بلغارستان پیگیری شد و نمایندگان کشورمان موفق به کسب یک مدال طلا و نقره دیگر شدند. 

در رقابت‌های وزن ۷۳- کیلوگرم پسران، رضا کلهر ابتدا در دور نخست «هه ینگ جیه» از چین تایپه  را در ۲ راند متوالی (۱۴- ۲ و ۱۴-۲) شکست داد و سپس «کیم دو هئون» از کره جنوبی را نیز در ۲ راند متوالی (۱۶-۴ و ۸ – ۶) شکست داد.

وی در مرحله یک چهارم نهایی نیز به مصاف «اورین باسار» از قزاقستان رفت و همانند دو دیدار ابتدایی خود با نتیجه ۲ بر صفر حریف خود را شکست داد. کلهر در مرحله نیمه نهایی «هایتام زاروتی» از مراکش را در دیداری جذاب و تماشایی در ۲ راند(۱۱ – صفر و ۱۰- ۹) مغلوب کرد و به دیدار نهایی راه یافت. 

کلهر برای کسب نشان طلا به مصاف «دوگرو منیر فورکان» از ترکیه رفت و این دیدار را نیز در ۲ راند متوالی( ۹-۳ و ۱۱-۵) به سود خود خاتمه داد و پنجمین مدال طلای نمایندگان کشورمان را کسب کرد. 

همچنین در بخش دختران، ساغر مرادی  در وزن ۶۳- کیلوگرم، در دور نخست  «بن یونس» از مراکش را در ۲ راند(۱۵- یک  و ۱۳- یک) پشت سر گذاشت و سپس «ستینل» از ترکیه را در ۲ راند متوالی (۱۳- صفر و ۳ – صفر) شکست داد.

وی در مرحله بعد نیز «سو یو سی» از چین تایپه را در ۲ راند(۱۱-۸ و ۳- صفر) مغلوب کرد و در دیدار یک‌چهارم نهایی نیز « والنتینو» از ایتالیا را در ۲ راند (۱۳- ۳ و ۱۳- یک) مغلوب کرد. مرادی در مرحله نیمه نهایی به مصاف  «ماریا رومانکو» از اوکراین رفت و با برتری در ۲ راند متوالی (۱۴ – یک و ۶- یک) فینالیست شد.

مرادی در دیدار نهایی به مصاف «سارا چاری» از بلژیک  رفت و با شکست ۲ بر یک(۱۵ – ۸ و ۸-۹ و ۶-۱۰) به مدال نقره دست یافت. 

پونه جعفری دیگر نماینده کشورمان در رقابت‌های امروز بود که پس از شکست نمایندگان لهتسان و قزاقستان با شکست در مرحله یک‌هشتم نهایی وزن ۵۹- کیلوگرم مقابل نماینده ایتالیا از دور رقابت‌ها کنار رفت. 

تیم ملی ایران تا پایان روز پنجم  این دوره از مسابقات موفق به کسب ۵ مدال طلا و ۲ نقره شده است. سوگند شیری، مبینا نعمت زاده، ابوالفضل زندی، رضا کلهر و متین رضایی ۵ مدال طلا،  پرنیا سلمانی و ساغر مرادی هم ۲ مدال نقره برای تیم کشورمان کسب کردند.

سیزدهمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان تا روز یکشنبه شانزدهم مردادماه در شهر «صوفیه» کشور بلغارستان جریان خواهد داشت.

انتهای پیام/ 

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=7307

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.