تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

جزئیات منابع واریزی صندوق توسعه ملی به بورس/ واریز‌ها ادامه دارد

  • کد خبر : 4264
  • 04 جولای 2022 - 13:23
جزئیات منابع واریزی صندوق توسعه ملی به بورس/ واریز‌ها ادامه دارد

به گزارش آساخبر، حدود دو سال قبل که چراغ‌های قرمز روی بازار سرمایه سایه انداخته بود، راهکارهای مختلفی برای آرام شدن تلاطم این بازار اتخاذ شد که یکی از آن‌ها، تزریق یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه بود. بر این اساس مقرر شد معادل ریالی ۵۱۰ میلیون دلار به […]

به گزارش آساخبر، حدود دو سال قبل که چراغ‌های قرمز روی بازار سرمایه سایه انداخته بود، راهکارهای مختلفی برای آرام شدن تلاطم این بازار اتخاذ شد که یکی از آن‌ها، تزریق یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه بود.

بر این اساس مقرر شد معادل ریالی ۵۱۰ میلیون دلار به صورت تدریجی در بازار سرمایه، سرمایه‌گذاری شود که این مبلغ به نرخ سامانه معاملات الکترونیک (ETS) حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان است.

طبق اعلام صندوق توسعه ملی، تاکنون این صندوق طی پنج مرحله مبالغ مختلفی را به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز کرده است. نخستین واریزی در پنجم آذرماه سال ۱۳۹۹ و به میزان ۱۰۰۰ میلیارد تومان بود. ۲۶ اردیبهشت سال ۱۴۰۰، ۱۰۳۴ میلیارد تومان به عنوان دومین واریزی صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه صوزت گرفت. ۳۰ دی ماه سال گذشته نیز سومین مرحله از پنجمین مرحله و آخرین مرحله واریزی در سال ۱۴۰۰ و به مبلغ ۶۵۰ میلیارد تومان انجام شد.

در سال جاری نیز واریزی طی دو مرحله و در تاریخ‌های یازدهم اردیبهشت‌ماه به مبلغ ۱۳۰۰ میلیارد تومان و هشتم تیرماه به مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان انجام شده است.

بنابراین و طبق توافق اولیه از ۱۲ هزار میلیارد تومانی که صندوق توسعه ملی باید پرداخت می‌کرد، ۵۰۰۰ میلیارد واریز و ۷۰۰۰ میلیارد تومان باقی مانده است. 

از این ۷۰۰۰ هزار میلیارد تومان باید ۳۰۰۰ میلیارد تومان از محل مطالبات صندوق توسعه ملی از سازمان امور مالیاتی و مابقی نیز از منابع در اختیار صندوق پرداخت شود که این فرایند بر اساس قرارداد منعقده ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=4264

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.