تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

جشنواره کن فستیوال فرهنگی یا سیاسی؟

  • کد خبر : 1686
  • 05 ژوئن 2022 - 1:11

محمد تقی فهیم، منتقد سینما گفت: همه فیلم‌ها به نوعی سیاسی‌اند و جشنواره‌ها هم رویکرد سیاسی دارند. از آنجایی که در جشنواره‌ای به جای فیلم سیاست مسئله‌اش باشد آن جشنواره جای مناقشه دارد. به گفته این منتقد سینما، در جشنواره فیلم کن مسائل دیپلماسی سیاسی و عمومی در راس سینما قرار می‌گیرد و در دوره‌هایی […]

محمد تقی فهیم، منتقد سینما گفت: همه فیلم‌ها به نوعی سیاسی‌اند و جشنواره‌ها هم رویکرد سیاسی دارند. از آنجایی که در جشنواره‌ای به جای فیلم سیاست مسئله‌اش باشد آن جشنواره جای مناقشه دارد.

به گفته این منتقد سینما، در جشنواره فیلم کن مسائل دیپلماسی سیاسی و عمومی در راس سینما قرار می‌گیرد و در دوره‌هایی مسائل سیاسی از فیلم اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. به همین دلیل به آثاری که در قالب فیلم نمی‌گنجد و قواعد سینمایی را رعایت نمی‌کند، جایزه داده می‌شود.

هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن از ۱۷ تا ۲۸ می (۲۷ اردیبهشت تا ۷ خرداد) در فرانسه برگزار شد و نکته بحث برانگیز جشنواره اهدای جایزه به زر امیر ابراهیمی برای فیلم عنکبوت مقدس بود.

فیلمی که صدای منتقدان و مخاطبان در داخل کشور را درآورد و به دلیل محتوای سیاسی و ضد‌دینی آن بلافاصله با مواضع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روحانیون، مداحان و سازمان سینمایی روبه‌رو شد.

محمود گبرلو، از دیگر منتقدان سینما گفت: امسال جشنواره کن برخلاف سال‌های گذشته با اعلام بیانیه و رفتار‌هایی که داشت، سیاسی بودنش را بیش از گذشته نشان داد.

به گفته این منتقد سینما، نمایندگان سازمان سینمایی در سالن نمایش بودند و در موقع اهدای جوایز هم سکوت کردند. این حضور در عرصه بین‌المللی عزتمندانه نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=1686

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.