تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

حواس پرتی مجازی روابط اجتماعی را تضعیف می‌کند

  • کد خبر : 2749
  • 15 ژوئن 2022 - 14:21
حواس پرتی مجازی روابط اجتماعی را تضعیف می‌کند

آساخبر – تحقیقات منتشرشده از برنامه Rescue time نشان می‌دهد که بیشتر مردم دنیا حداقل ۵۸ بار در روز تلفن‌های هوشمند خود را چک می‌کنند و هر بار بیش از یک دقیقه وقت می‌گذارند و وقت آن‌ها برای بررسی شبکه‌های اجتماعی یا بازی‌های موبایلی صرف می‌شود. حواس پرتی‌های مجازی، می‌تواند بر عملکرد در محل کار […]

آساخبر – تحقیقات منتشرشده از برنامه Rescue time نشان می‌دهد که بیشتر مردم دنیا حداقل ۵۸ بار در روز تلفن‌های هوشمند خود را چک می‌کنند و هر بار بیش از یک دقیقه وقت می‌گذارند و وقت آن‌ها برای بررسی شبکه‌های اجتماعی یا بازی‌های موبایلی صرف می‌شود.

حواس پرتی‌های مجازی، می‌تواند بر عملکرد در محل کار تاثیرگذار باشد. تحقیقات نشان می‌دهد زمانی که هنگام کار مشغول تلفن همراه خود بشویم ارتباط ذهنی ما با کار قطع خواهد شد و برای جبران زمان از دست رفته سرعت کار خود را بیشتر می‌کنیم؛ در نتیجه سطح استرس و ناامیدی افزایش و تمرکز کاهش خواهد یافت.  

حواس پرتی ظرفیت تفکر عمیق را کاهش می‌دهد، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد فراگیر شدن رسانه‌های اجتماعی تمرکز را از بین برده است. در مطالعه‌ی تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر دانش‌آموزان، محققان دریافتند دانش‌آموزانی که بیشتر وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند، زمان بسیار بیشتری برای تمرکز بر روند تحصیلی خود می‌گذاشتند. 

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=2749

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.