رشد ۱۳۴ درصدی تجارت ایران و عمان در ۳ ماهه نخست امسال


به گزارش آساخبر، محسن ضرابی با بیان این که روابط سیاسی ایران و عمان در حد بسیار عالی است گفت: خوشبختانه امسال حجم مبادلات ایران و عمان از مرز دو میلیارد دلار عبور خواهد کرد.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان همچنین اظهارداشت: عمان از معدود کشورهای جهان بوده که تاکنون با ایران هیچ مشکلی از لحاظ سیاسی نداشته است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان گفت: روابط اقتصادی ایران و عمان از سال ۱۳۹۲ از رشد خوبی برخوردار بوده است.

وی افزود: حجم مبادلات تجاری بین ایران و عمان در سال ۱۳۹۲ به میزان ۲۲۱ میلیون دلار و همینطور حجم صادرات ایران به عمان در همین سال ۱۴۸ میلیون دلار بوده است.

ضرابی اضافه کرد: حجم مبادلات تجاری بین ایران و عمان در سال ۱۴۰۰ به سطح یک میلیارد و ۳۳۶میلیون دلار و حجم صادرات به رقم ۷۱۶میلیون دلار رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سه ماهه نخست سال جاری حجم صادرات ایران به عمان ۳۳۱ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۶۹ درصد افزایش داشته است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان گفت: حجم صادرات سه ماهه نخست سال گذشته ایران به عمان ۱۲۳ میلیون دلار بوده است.

وی افزود: حجم مبادلات تجاری بین ایران و عمان در سه ماهه نخست سال جاری ۵۲۵ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۳۴ درصد رشد را نشان می دهد.

ضرابی اضافه کرد: حجم مبادلات تجاری بین ایران و عمان در سه ماهه نخست سال گذشته ۲۲۴ میلیون دلار بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال حجم مبادلات ایران و عمان ازمرز دو میلیارد دلار عبور خواهد کرد، یادآور شد: علت این افزایش حجم مبادلات تجاری ایجاد زیر ساخت ها و در عین حال همکاری های خیلی خوب بین بخش خصوصی و دولت سیزدهم به خصوص سازمان توسعه تجارت ایران بوده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *