تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

ساخت فیلم کوتاه بر اساس دغدغه‌های امروزی دنیای کودکان

  • کد خبر : 4050
  • 02 جولای 2022 - 9:12

محمدرضا یکانی تهیه کننده و کارگردان سینما گفت: کودکان طبع حساس و روحیه لطیفی دارند. پذیرش خیلی از مسائل برای آنها سخت است، بنابراین ما باید رفتار و گفتار درستی با کودکان داشته باشیم . حساسیت یکانی نسبت به مسائل کودکان باعث شده تهیه کنندگی فیلم کوتاه « ارتفاع تلخ » که از این هفته […]

محمدرضا یکانی تهیه کننده و کارگردان سینما گفت: کودکان طبع حساس و روحیه لطیفی دارند. پذیرش خیلی از مسائل برای آنها سخت است، بنابراین ما باید رفتار و گفتار درستی با کودکان داشته باشیم .

حساسیت یکانی نسبت به مسائل کودکان باعث شده تهیه کنندگی فیلم کوتاه « ارتفاع تلخ » که از این هفته وارد مرحله تولید می شود را برعهده بگیرد. اثری که نویسنده و کارگردان آن متین غضنفری فیلمساز جوان می باشد.

یکانی که اسفند ماه سال گذشته فیلم بلند خود با عنوان « فرانکفورت ۸ صبح» را به پایان رساند و هم اکنون این اثر مراحل فنی خود را پشت سر می گذارد، در فیلم کوتاه « ارتفاع تلخ » ، بیننده را نسبت به سوالات ذهنی کودکان حساس می کند.

او می گوید: سوالات کودکان ریشه در اعماق آنان دارد اما بسیاری از ما پاسخ های نسنجیده و غیر علمی به این سوالات می دهیم و همین پاسخ ها زندگی کودکان را ممکن است دچار اختلال نماید. ما در این فیلم، زندگی کودکی را نشان می دهیم که متاثر از همین موضوع دچار مشکلاتی می شود. در واقع پیامدهای تربیت نادرست کودک و لطمه های ناشی از آن برای جامعه، در این فیلم روایت می شود.

یکانی افزود: فیلم « ارتفاع تلخ» یک فیلم روانشناختی است. باتوجه به اینکه خودم در ژانر اجتماعی فعال هستم، فیلمنامه آقای غضنفری را پذیرفتم اما دغدغه اصلی وضعیت دنیای کودکان امروز است. در حال حاضر بیشتر کودکان تلفن همراه دارند. بحث ما هم آموزش است. اینکه بگوییم چگونه می توانیم با این حجم اطلاعات زیادی که روزانه از طریق تلفن همراه به فرزندانمان منتقل می گردد انها را درست هدایت و تربیت کنیم . متاسفانه در کشور ضعف آموزشی وجود دارد و تربیت و برخورد درست و انتقال آموزه های صحیح به کودکان بسیار سخت شده است.

این فیلمساز معتقد است که ژانر کودک در سینمای ایران از بین رفته است. باید قانون گذار سیاست های تشویقی برای احیای این گونه ژانرها در نظر بگیرند.

او می گوید حمایت از فیلمسازان جوان سرلوحه کاری ماست، به همین دلیل کمک کردیم آقای غضنفری فیلم خود را بسازد. خوشبختانه فیلمنامه ایشان بسیار عمیق و موثر است و تمامی مکان های فیلمبرداری هم در تهران می باشد.

گفتنی است فیلمبرداری فیلم کوتاه «ارتفاع تلخ» از این هفته کلید می خورد. سایر عوامل این فیلم عبارتند از: مدیر تولید : رایحه تیموری، دستیاران کارگردان و برنامه ریز : مهرنوش اله داد زاده ، مرتضی علیزاده ، فیلمبردار : رامین تیموری ، صدابردار : علی هاشمی ، طراح صحنه و لباس : مهرنوش اله داد زاده تدوین : علیرضا مهان، منشی صحنه : ریحانه بگی ، گریمور : شبنم گنج شناس ، عکاس : ژینر اسمعیلی ، تدارکات : مسعود عبداللهی، بازیگران : دینا غفاری ، نیلوفر همرنگ ، حدیث صفرنژاد ، علیرضا مهان ، شبنم گنج شناس.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=4050

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.