شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل هلند


به گزارش آساخبر، تیم‌های ملی والیبال ایران و هلند در ادامه دیدارهای خود در فصل ۲۰۲۲ لیگ ملت‌ها که در شهر برازیلیا برگزار می‌شود از ساعت ۲۲:۳۰ امروز جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ به مصاف هم رفتند که در پایان تیم هلند با نتیجه ۳ بر صفر مقابل ایران به برتری رسید. 

بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی ایران برای شروع بازی از طاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، میلاد عبادی‌پور، مرتضی شریفی، امیرحسین توخته، مهدی جلوه و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو)  استفاده کرد.

دو تیم در حالی به مصاف هم رفتند که تیم ملی ایران از تک بازی خود مقابل چین، ۳ امتیاز گرفته بود و هلندی‌ها از شکست سنگین مقابل آمریکا و ژاپن، بدون امتیاز بودند.

هلندی‌ها با آنالیز دقیقی که از تیم ایران داشتند، بیشتر از اسپک‌های سرعتی و پاس‌های دو سر آنتن استفاده کردند ولی حملات موثر ایران نیز بازی را تا پایان ست نخست، پایاپای پیش برد تا اینکه در نهایت تیم هلند ۲۶ بر ۲۴ برنده شد.

سطح بازی دو تیم اختلاف چندانی با هم نداشت و هلند و ایران، عامل برتری چشمگیری بر یکدیگر نداشتند. البته نیمیر عبدالعزیز، ستاره تیم ملی هلند بود و بیشتر پاس‌ها بیشتر متوجه او بود. روبرتو پیاتزا، سرمربی تیم هلند نیز در زمان استراحت فنی، کنترل بیشتر امین اسماعیل نژاد و میلاد عبادی پور را به شاگردانش توصیه می‌کرد. اشتباهات کمتر، تعیین کننده تیم برتر میدان بود. عطایی برای تغییر روش بازی تیمش، علی رمضانی را به جای وادی در ست دوم به زمین فرستاد ولی تاثیری بر جریان بازی نداشت و ایران ۲۵ بر ۲۱ ست دوم را هم واگذار کرد.

علی رمضانی و امیرحسین اسفندیار از ابتدای ست سوم، جای وادی و شریفی را گرفتند. بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی تاکید داشت که شاگردانش از بیشتر از اسپک‌های زاویه دار استفاده کنند و به اصطلاح راست به راست حمله نکنند. هلندی‌ها در امتیازات بالای ست سوم، هوشمندانه تر بازی کردند و در بازیکنان ایران در مقابل استفاده چندان خوبی از توپ‌های برگشتی نداشتند. نتیجه ست سوم ۲۵ بر ۲۱ بود و هلند ۳ بر صفر برنده این بازی شد. این نخستین پیروزی هلند در لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ بود.

 در دیداری که پیش از این در کانادا برگزار شد، تیم ملی صربستان با نتیجه ۳ بر ۲ آرژانتین را شکست داد.

برنامه دیدارهای آتی تیم ملی والیبال ایران در مرحله گروهی لیگ ملت‌ها به وقت تهران به شرح زیر است:

هفته نخست: گروه یک، شهر برازیلیا

یکشنبه ۲۲ خرداد؛ ایران – استرالیا،  ساعت چهار و ۳۰ دقیقه بامداد
یکشنبه ۲۲ خرداد؛ ایران – ژاپن، ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه

هفته دوم: گروه چهارم، شهر صوفیه

سه‌شنبه ۳۱ خرداد؛ ایران – بلغارستان، ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه
پنج‌شنبه دوم تیرماه؛ ایران – آمریکا، ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه
جمعه سوم تیرماه؛ ایران – برزیل، ساعت ۱۸
شنبه چهارم تیرماه؛ ایران – کانادا، ساعت ۱۵

هفته سوم: گروه ششم، شهر گدانسک

سه‌شنبه ۱۴ تیرماه؛ ایران – لهستان، ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه
پنج‌شنبه ۱۶ تیرماه؛ ایران – ایتالیا، ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه
جمعه ۱۷ تیرماه؛ ایران – اسلوونی، ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه
شنبه ۱۸ تیرماه؛ ایران – صربستان، ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه

انتهای پیام/

منبع: تسنیم


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *