تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

«فولیوی یکمِ» شکسپیر حراج می‌شود

  • کد خبر : 2350
  • 11 ژوئن 2022 - 13:16
«فولیوی یکمِ» شکسپیر حراج می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگی آساخبر از روزنامه گاردین، این کتاب که حدود ۴۰۰ سال پیش چاپ شد، یکی از کمتر از ۲۰ نسخه‌ای است که هنوز در نزد مجموعه‌داران خصوصی قرار دارد. ارزش تخمینی این کتاب در حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار برآورد شده است. اگر به خاطر فولیوی یکم نبود ۱۸ نمایشنامه از […]

به گزارش خبرنگار فرهنگی آساخبر از روزنامه گاردین، این کتاب که حدود ۴۰۰ سال پیش چاپ شد، یکی از کمتر از ۲۰ نسخه‌ای است که هنوز در نزد مجموعه‌داران خصوصی قرار دارد. ارزش تخمینی این کتاب در حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار برآورد شده است.

اگر به خاطر فولیوی یکم نبود ۱۸ نمایشنامه از جمله مکبث، طوفان و شب دوازدهم این نویسنده شهیر در لابه لای صفحات تاریخ گم می‌شدند

فولیوی یکم که توسط دو تن از همکاران مورد اعتماد شکسپیر به نام‌های جان همینگز و هنری کاندل گلچین و تالیف شده، شامل ۳۶ نمایشنامه است که نیمی از آنها پیش از آن هرگز منتشر نشده بود. از آنجایی که هیچ نسخه خطی دیگری از نوشته های شکسپیر به جا نمانده است، بنابراین اگر به خاطر فولیوی یکم نبود، ۱۸ نمایشنامه از جمله مکبث، طوفان و شب دوازدهم این نویسنده شهیر در لابه لای صفحات تاریخ گم می‌شد. البته تاثیرگذاری کتاب فولیوی یکم در ادبیات انگلیسی فراتر از این است؛ طبقه بندی آثار شکسپیر در سه دسته کمدی، تراژدی و آثار تاریخی که توسط همینگز و کاندل ارائه شد، همچنان در تعابیر مدرن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و معتبر است.

کتاب عتیقه‌ای که ماه آینده حراج خواهد شد، شامل حاشیه نویسی‌ها، طرح‌های کنج کاغذی و لکه جوهرهایی بوده که در گذر قرن ها از صاحبان آن به جا مانده است.

این نسخه از فولیوی یکم تا ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد ۱۴۰۱) در گالری‌های ساتبیز در لندن به نمایش گذاشته می‌شود و هفتم ژوئیه (۱۶ تیر) در نیویورک به فروش گذاشته خواهد شد.

ویلیام شکسپیر یکی از بزرگترین و نام‌آورترین نمایش‌نامه‌نویسان جهان به شمار می‌رود که با خلق ۳۹ نمایشنامه شاخص به شهرت جهانی دست یافت. وی علاوه بر نمایشنامه‌نویسی، شاعر هم بود و ۱۴۵ غزل و ۲ قصیده از خود به یادگار گذاشت که این آمار او را به پرکارترین نویسنده‌ سده شانزدهم تبدیل می‌کند.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=2350

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.