تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

قیمت مواد غذایی در آلمان ۱۰ درصد دیگر افزایش می‌یابد

  • کد خبر : 1809
  • 06 ژوئن 2022 - 1:20
قیمت مواد غذایی در آلمان ۱۰ درصد دیگر افزایش می‌یابد

به گزارش آساخبر به نقل از راشاتودی، روزنامه آلمانی هندلزبلات Handelsblatt روز یکشنبه با استناد به آخرین تحلیل شرکت بیمه بین المللی آلیانز ترید Allianz Trade در گزارشی پیش بینی کرد که قیمت مواد غذایی در فروشگاه‌های آلمان همچنان در حال رشد است و قرار است امسال ۱۰ درصد دیگر افزایش یابد. طبق گزارش ها، […]

به گزارش آساخبر به نقل از راشاتودی، روزنامه آلمانی هندلزبلات Handelsblatt روز یکشنبه با استناد به آخرین تحلیل شرکت بیمه بین المللی آلیانز ترید Allianz Trade در گزارشی پیش بینی کرد که قیمت مواد غذایی در فروشگاه‌های آلمان همچنان در حال رشد است و قرار است امسال ۱۰ درصد دیگر افزایش یابد.

طبق گزارش ها، این افزایش هزینه به ازای هر نفر در سال از نظر پولی، ۲۵۰ یورو خواهد بود. آخرین افزایش قیمت‌ها به دلیل افزایش هزینه‌های انرژی، محصولات خام و کالاهای تولیدی صورت گرفته است.

اورلین دوتوآ، مشاور آلیانز ترید به این روزنامه گفت: تورم بالا و کاهش فروش مواد غذایی در فروشگاه‌ها پس از همه‌گیری، بر سودآوری خرده‌فروشی مواد غذایی فشار وارد می‌کند. از این نظر، افزایش قیمت‌ها احتمالاً در آینده نزدیک تأثیر قابل‌توجهی بر قیمت‌های مصرف‌کننده خواهد داشت.

بر اساس نظرسنجی منتشر شده توسط موسسه تحقیقات اقتصادی آیفو Ifo در مونیخ، از هر ۱۰ خرده فروش مواد غذایی، ۹ خرده فروش به دلیل افزایش هزینه های برق، مواد خام و کالاهای صنعتی قصد دارند قیمت ها را افزایش دهند.

 دوتوآ هشدار داد: بدترین اتفاقات برای خانوارها در راه است.

هفته گذشته، انجمن کشاورزان آلمان اعلام کرد که وضعیت متشنج در بازارهای کشاورزی به دلیل بحران اوکراین احتمالا ماه ها ادامه خواهد داشت.

به گفته اودو همرلین، معاون دبیرکل این انجمن که انتظار افزایش مجدد قیمت برای مصرف کنندگان را دارد، پیش بینی می‌شود وضعیت بحرانی عرضه تا سال آینده و پس از برداشت محصول در سال ۲۰۲۳ ادامه یابد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=1809

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.