مرد‌ها به هدیه و کادو نیاز ندارند


آساخبر – این استاد دانشگاه در گفتگو با رادیو جوان درباره اینکه چطور می‌شود مردان را در روز مرد خوشحال کرد، گفت: از دیدگاه روانشناسی، آن دسته از قضایای حسی و عاطفی که برای خانم‌ها خیلی مهم و ارزشمند است برای مرد‌ها چندان خوشحال کننده نیست. یک مرد سورپرایز و غافلگیری نمی‌خواهد؛ روز عشق نمی‌خواهد؛ کادو و هدیه خاص نمی‌خواهد؛ برای روز تولدش کیک نمی‌خواهد؛ مرد فقط ارزش و جایگاه می‌خواهد.

این روانشناس ادامه داد: هیچ‌وقت یک مرد را نشکنید. همانطورکه در قرآن آمده “الرجال قوامون على النساء” یعنی مرد مانند تکیه‌گاه و ستون خانواده است؛ یعنی اگر بیفتد همه می‌افتند. به همین خاطر، هیچ‌وقت یک مرد را جلوی دیگران تحقیر یا سرزنش نکنید، چون فرزندان الگوبرداری می‌کنند.

به گفته دکتر عزیزی، مادر‌ها به خاطر خصوصیت زیبایی که خداوند در وجودشان قرار داده، خیلی راحت می‌توانند ابراز احساسات کنند؛ خیلی راحت می‌توانند گریه کنند؛ خیلی راحت می‌توانند حرف‌های خود را انتقال دهند، اما پدر‌ها اینطور نیستند و از درون متلاشی می‌شوند، چون همه مشکلات را به درون خود میریزند و بروز نمی‌دهند. برای همین می‌گویند مادر مثل مداد می‌ماند، چون کوچک شدن و ذره ذره آب شدن او را همه می‌بینند، ولی پدر مانند خودکار است یعنی ظاهرش تغییر نمی‌کند، اما به یکباره تمام می‌شود و از بین می‌رود و یک روز می‌بینید دیگر بلند نمی‌شود.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *