میراسماعیلی: حساسیت خاصی روی تمدید اعلام رأی CAS نداریم/ برخی افراد مریض دنبال عدم نتیجه‌‌گیری فوتبال و ورزش هستند


به گزارش خبرنگار ورزشی آساخبر، آرش میراسماعیلی در حاشیه مراسم تجلیل از مدال‌آوران ایران در المپیک ناشنوایان، در مورد مشکل اشتغال ناشنوایان اظهار داشت: متأسفانه المپیکی‌ها را هم به کار نمی‌گیرند. به‌عنوان یک قهرمان می‌گویم ورزشکاران نیاز به توجه بیشتر دارند. در مجلس تصویب شده است که امکان اشتغال المپیکی‌ها فراهم شود، اما خیلی‌ها جذب دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف نشدند. قانونی که تصویب می‌شود، باید پیگیری شود. تعداد ورزشکارانی که باید استخدام شوند، آنقدر زیاد نیست که از استخدام آنها بترسیم.

وی ادامه داد: الان می‌بینیم که معاندان نخبه‌ها را گول می‌زنند و وعده و وعید واهی می‌دهند و آنها را می‌برند، اما استفاده نمی‌کنند و پس از یکی دو سال این ورزشکاران فراموش می‌شوند. این ورزشکاران مشاوران خوبی ندارند و تصمیم بد می‌گیرند، از این رو باید در داخل کشور به آنها توجه شود.

میراسماعیلی در مورد تعیین تکلیف پرونده جودو گفت: پرونده پیچیده‌ای شده است. برای ما جای سؤال دارد که علت این پیچیدگی چه چیزی است. نیاز به بررسی بیشتر داورهاست. حالا تمدید کردن مهم نیست و فقط امیدوارم رأی عادلانه باشد. جودوی ایران با تمام مظلومیت و محرومیت، راهی سن‌پترزبورگ می‌شود، سپس به تونس می‌رود و بعد از آن با ترکیب کامل در بازی‌های کشورهای اسلامی شرکت می‌کند.

رئیس فدراسیون جودو در پاسخ به این پرسش که «آیا جودو مشکلی برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی ندارد؟»، گفت: خیر، چون این بازی‌ها زیر نظر IOC و OCA نیست و می‌توانیم شرکت کنیم. امیدوارم ثابت کنیم اگر سه سال است تعلیق هستیم، دست از کار نکشیدیم و خدا کمک کند نتیجه خوبی در بازی‌ها بگیریم.

وی در مورد اینکه آیا باید از تمدید رأی دادگاه CAS نگران بود، تصریح کرد: نمی‌توان این را گفت. حساسیت خاصی روی تمدید آن نداریم. این پرونده با پرونده‌های فوتبالی و عادی متفاوت است و نتیجه آن می‌تواند مبنای آرای دیگر برای سال‌های آینده باشد. این پرونده سه داور تصمیم‌گیرنده دارد که یکی از آنها ایرانی است و امیدوارم نتیجه رأی عادلانه باشد، نه سیاسی‌.

میراسماعیلی گفت: موضوع روسیه و اوکراین نشان داد ورزش دنیا سیاسی عمل می‌کند. در مورد مسابقه فوتبال کانادا و ایران نیز افراد معاند و مریض به دنبال این بودند که فوتبال و ورزش ایران نتیجه نگیرد. امیدوارم طبق منشور المپیک، ورزش پاک و غیرسیاسی باشد.

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *