تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

هویت یابی تکلیف دوره‌ی نوجوانی است

  • کد خبر : 2864
  • 17 ژوئن 2022 - 2:22
هویت یابی تکلیف دوره‌ی نوجوانی است

آساخبر – یک روانشناس گفت: نوجوان باید بداند چه ارزش‌هایی بر زندگی او حاکم است، چون در این دوره نوجوان شروع به بازنگری در هر آن چیزی که والدین به او دیکته کرده اند می‌کند. به گفته منصوره نیکوگفتار نوجوانی سنی است که فرد به حدی از رشد می‌رسد که می‌تواند به موضوعات انتزاعی فکر‌ کند، […]

آساخبر – یک روانشناس گفت: نوجوان باید بداند چه ارزش‌هایی بر زندگی او حاکم است، چون در این دوره نوجوان شروع به بازنگری در هر آن چیزی که والدین به او دیکته کرده اند می‌کند.

به گفته منصوره نیکوگفتار نوجوانی سنی است که فرد به حدی از رشد می‌رسد که می‌تواند به موضوعات انتزاعی فکر‌ کند، مثل عشق و عدالت و به همین دلیل  دوره نوجوانی سرآغاز انتقاد و اعتراض به قوانین  و چیز‌هایی است که به صورت قانون مطلق پنداشته شده اند.

 او گفت: نوجوانی دوره رشد است و بعضی از  افراد، در این سن همه‌ی موضوعات حتمی و بدیهی را زیر سوال می‌برند که  باید با انعطاف و همدلی با آن‌ها برخورد کرد و به عنوان علامت رشد پذیرفته شود، تا بحران بلوغ نوجوانی به سلامت طی شود. همچنین والدین باید اقتضاعات دوره ی نوجوانی را بدانند و بپذیرند، چون به رشد و به پختگی نوجوان کمک می‌کند.


بیشتر بخوانید

دلایل نارضایتی نوجوانان از ظاهر خود


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=2864

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.