چرا بعضی از کودکان دروغ می‌گویند؟


آساخبر – ابراهیمی مقدم روانشناس گفت: آسیب‌هایی که  والدین تجربه  یا مشاهده کردند بر روی تربیت کودک موثر است.

چرا بعضی از بچه ها لوس می شوند؟

لوس بار آمدن بچه یعنی هر آنچه بچه خواست برای او فراهم شود ، والدین باید توجه کنند تا قبل از ۵ سالگی تاجایی که ممکن است باید خواسته‌های او فراهم شود، اما نه خواسته‌ای که به او ضربه بزند و ضرر داشته باشد.

چرا بعضی از کودکان چند تربیتی می شوند؟

  والدین باید توجه کنند کودک چند تربیتی نشود، علت چند تربیتی شدن کودک می تواند اختلاف نظر والدین باشد، آنچه نظر پدر است مورد تایید مادر نیست همچنین دخالت خانواده پدربزرگ و مادربزرگ در تربیت کودک باعث چند تربیتی می‌شود.

علت شب ادراری کودکان چیست؟

شب ادراری در بیشتر مواقع جنبه‌ی تربیتی دارد و جدا از مواردی که جنبه‌ی فیزیولوژیکی دارد، بیشتر به خاطر اضطراب است که بچه دچار شب اداری و عدم کنترل در ادرار می‌شود. اگر اضطراب کاهش یابد این شب ادراری کودک تا حدود زیادی کنترل می‌شود.

چرا بعضی از کودکان دروغ می گویند؟

بحث دروغ گویی فرزندان می‌تواند به دلیل الگو برداری از پدر و مادر باشد. گاهی هم به دلیل تنبیه و تشویق توسط والدین کودکان دروغ می‌گویند.همچنین لجبازی کودکان می‌تواند به علت تبعیض بین کودکان و یا پاسخ دادن نامناسب به رفتار‌های آن‌ها باشد.

علت جنب و جوش بیش از حد بعضی از کودکان چیست؟

پر جنب و جوش بودن کودکان می‌تواند به دلیل تخلیه نشدن انرژی کودک باشد یا اینکه کودک همبازی ندارد مخصوصا در محیط‌های آپارتمانی تخلیه انرژی به شکل درست انجام نمی‌شود.

مهمترین نکته در تربیت کودکان؟

نکته مهم در بحث تربیت کودکان استقلال است، باید به طور آهسته اجازه دهیم که کار‌های شخصی خودشان را انجام دهند مثل جمع کردن اتاق خواب ، تا در آینده هم بتوانند مستقل شوند و باید نسبت به دوران بلوغ به نوجوانان آموزش بدهیم تا از عوارض و نشانه‌های آن آگاهی داشته باشند تا از افراد مناسب آموزش نبینند.


بیشتر بخوانید

چرا‌های والدین که خستگی را به تن فرزندان می‌نشاند!


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *