تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

چین پس از قرنطینه شدید از امروز مشاغل را بازگشایی می‌کند

  • کد خبر : 1971
  • 07 ژوئن 2022 - 13:18
چین پس از قرنطینه شدید از امروز مشاغل را بازگشایی می‌کند

به گزارش آساخبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات شانگهای چین اعلام کردند که بازگشایی تدریجی مشاغل از روز دوشنبه (۱۶ مه) آغاز خواهد شد. اگرچه هنوز مشخص نیست میلیون‌ها نفری که در پایتخت اقتصادی چین محصور هستند، بالاخره اجازه خروج از خانه‌های خود را خواهند داشت یا خیر. چین – آخرین اقتصاد بزرگی که […]

به گزارش آساخبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات شانگهای چین اعلام کردند که بازگشایی تدریجی مشاغل از روز دوشنبه (۱۶ مه) آغاز خواهد شد. اگرچه هنوز مشخص نیست میلیون‌ها نفری که در پایتخت اقتصادی چین محصور هستند، بالاخره اجازه خروج از خانه‌های خود را خواهند داشت یا خیر.

چین – آخرین اقتصاد بزرگی که محدودیت های قرنطینه در آن اجرا می‌شود، در مواجهه با بدترین شیوع ویروس کرونا از ابتدای همه‌گیری، این شهر ۲۵ میلیون نفری را در اوایل ماه آوریل تحت محدودیت‌های شدید قرار داد.

بر اساس این گزارش، استراتژی سفت و سخت برای ریشه‌کن کردن سویه جدید کرونا به هر قیمتی باعث ویرانی زنجیره‌های تامین شده، کسب‌وکارهای کوچک را سرکوب کرده و اهداف اقتصادی این کشور را به خطر انداخته است.

برای بسیاری از ساکنان شانگهای، که برخی از آنها حتی قبل از آوریل در خانه‌های خود محبوس بودند، ناامیدی‌ها شامل مشکلاتی در تامین مواد غذایی، دسترسی به مراقبت‌های پزشکی غیرکووید و مراکز قرنطینه با امکانات ابتدایی بوده است. بسیاری از مردم نیز در حال تخلیه خشم خود به صورت آنلاین هستند.

چن تانگ، معاون شهردار شانگهای روز یکشنبه از بازگشایی مشاغل “به صورت مرحله‌ای” از ۱۶ می خبر داد.

چن با این حال مشخص نکرد که آیا منظور او از سرگیری تدریجی فعالیت در شهر است یا مشروط به معیارهای بهداشتی خاصی است.

طبق استراتژی صفر کووید چین، هرگونه برداشته شدن محدودیت ها به طور کلی مشروط به صفر شدن تعداد موارد جدید ابتلا به کرونا به مدت ۳ روز در خارج از مراکز قرنطینه است.

مقامات شانگهای تا اواسط ماه مه به این هدف دست یافتند.

به نظر می رسد که عفونت ها رو به کاهش است و ۱۳۶۹ مورد جدید در روز یکشنبه در شانگهای گزارش شده است که نسبت به بیش از ۲۵۰۰۰ مورد در پایان آوریل کاهش نشان می‌دهد.

در برخی مناطق شهر اما محدودیت ها در روزهای اخیر تشدید شده است.

در حدود ۱۲۰۰ کیلومتری شمال این شهر، ساکنان پکن نگران هستند که پس از ثبت بیش از ۱۰۰۰ مورد در پایتخت از پایان آوریل، با قرنطینه مشابهی روبرو شوند.

به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری، منطقه فانگشان در جنوب غربی پکن، که ۱٫۳ میلیون نفر جمعیت دارد، خدمات تاکسی را از روز شنبه به حالت تعلیق درآورد.

به غیر از چند محله که محدودیت در آن‌ها اجرا می‌شود، اکثریت قریب به اتفاق از جمعیت ۲۲ میلیون نفری پکن هنوز هم می توانند خانه های خود را ترک کنند.

اما بسیاری از مکان‌های عمومی بسته شده‌اند و ساکنان مجبورند از خانه کار کنند، به‌ویژه در منطقه پرجمعیت چائویانگ، جایی که بسیاری از شرکت‌های چندملیتی مستقر هستند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=1971

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.