کانال رادیویی ورزش بانوان راه می‌افتد


به گزارش آساخبر، مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک راه‌اندازی کانال رادیویی ورزش بانوان با حضور کاظمی‌پور معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان، بخشی‌زاده معاون صدای رسانه ملی و مهدی آذرمکان مدیر رادیو ورزش برگزار شد.

آذرمکان  با تبریک روز دختر، همین روز را به عنوان مطلع خوبی برای این افتتاح دانستند.

مدیر رادیو ورزش گفت: در اواخر سال گذشته مدیران شبکه‌های مختلف رادیویی جلسه‌ای با  آقای جبلی ریاست سازمان داشتیم که ایشان بر استفاده از ظرفیت‌های فراموش شده از جمله  ظرفیت‌ ایران صدا تأکید کرد.  پیرو همین مطالبه رئیس سازمان و دغدغه خودمان که از افزایش سهم ورزش بانوان در رادیو بود به فکر راه‌اندازی رادیو ورزش بانوان در بستر نرم‌افزار کاربردی ایران‌صدا افتادیم.

آذرمکان افزود: هم اکنون ۶ تهیه‌کننده و ۲۶ نفر عوامل مختلف در رادیو ورزش داریم که از قشر بانوان است و تصمیم داریم که تمام عوامل این کانال رادیویی از بانوان باشند.

لیلا سادات زعفرانچی معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در ادامه ضمن تبریک این عید و روز دختر بیان داشت: ما در حوزه دختران جوان و بانوان جوان ورزشکار باید ایستگاه‌های موفقیت را کشف کنیم و این راه‌اندازی را طلیعه خوب این گفتمان می‌دانیم.

وی ادامه داد: ما در ادامه مسیر تعالی بانوان نیاز به الگوهای موفق در حوزه بانوان داریم و این کانال می‌تواند نقش بسزایی در این مسیر ایفا کند.

وی در خاتمه به مدیران صدا و شبکه ورزش به جهت کشف این خلاء و تلاش برای پُرکردن آن تبریک گفت و خواستار آن شد که این مسیر درخشان بدون توقف ادامه پیدا کند.

مریم رستمی مدیر گروه تفریحات و سرگرمی رادیو ورزش نیز گفت:  این کانال ابتدا با ۴ ساعت از ۲۷ تیرماه همزمان با عید غدیر آغاز به کار خواهد کرد و از ساعت ۸ تا ۱۲ به صورت زنده از ایرانصدا و از ۱۰ صبح تا ۱۲ از ایرانصدا و رادیو ورزش به طور همزمان پخش خواهد شد.

او گفت: رقابت‌ها و مسابقات ورزشی بانوان نیز از این کانال پخش خواهد شد. مطالبه‌گری حوزه بانوان را نیز در این کانال ادامه خواهیم داد تا توسعه و رشد ورزش بانوان را شاهد باشیم.

مریم جلالی کارشناس رسانه، تصریح کرد: نشان دختر بودن و همسر بودن و خواهر بودن و مادر بودن چهار نقشی است که زنان افتخار کردن و انقلاب اسلامی معنای متفاوتی به زنان داد و حضور زنان را متفاوت کرد. معنای بودن و معنای حضور را تفاوت بخشید.

او گفت: به معاون صدای رسانه ملی و مدیر شبکه رادیویی ورزش تبریک می‌گویم. تلاش‌تان در یک روز نیکو به ثمر نشست. ما در اینجا یک مثلث داریم  ورزش، بانوان و رادیو؛ رادیو همیشه در اعلام هر موضوعی پیشرو بوده و در اعتماد به نفس بانوان سهم بسزایی دارد. مطمئن باشید کلام و صدا همانند مادرانگی باید مولد باشد و رادیو تولیدکننده گفتمان‌های تازه خواهد بود. تبریک می‌گویم که این راه را برای مادران و دختران سرزمین من باز کردید.

مسعود اسکویی پیشکسوت و گوینده رادیو ورزش بیان کرد: زمانی‌که در سال ۱۳۷۸ رادیو ورزش افتتاح شد همه گفتند که شما مگر چقدر مطلب دارید که ۲۴ ساعت از ورزش بگویید اما الان زمان  برای برخی ورزش‌ها کم داریم. ما در حوزه رسانه بانوان نقص داریم و این کار قطعاً تکمیل این نقص خواهد بود و روزی خواهد آمد که به یک کانال دیگری هم در حوزه بانوان نیاز پیدا کنیم. ما باید گزارشگران و تهیه‌کنندگان متخصص در حوزه بانوان داشته باشیم و امیدواریم که این امر هرچه سریعتر انجام شود.

در ادامه این مراسم مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با تأکید بر اهداف سه‌گانه وزارت ورزش گفت: اهداف فرهنگی اهداف توسعه ورزش همگانی، قهرمانی و ورزش بانوان از اهداف این وزارتخانه به شمار می‌رود. سلامت ورزش بانوان برای ما اهمیت دارد و حوزه پراهمیتی است و ما هم نقش اساسی داریم و نقش‌آفرینی ورزش در جوانی جمعیت را دنبال می‌کنیم.

در پایان این مراسم تفاهم‌نامه همکاری مشترک راه‌اندازی کانال رادیویی ورزش بانوان بین بخشی‌زاده معاون صدا، سازمان صدا و سیما و کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان امضاء شد.

علی بخشی‌زاده معاون صدای رسانه ملی ضمن تسلیت حادثه آبادان اظهار کرد: اگر ما یک مطالعه تطبیقی داشته باشیم شخصیتی برجسته‌تر از امام خمینی(ره) نداریم و بسیاری از اندیشمندان که تحولات اجتماعی را دنبال می‌کنند نیز به این امر معترف‌اند که ظرفیت عظیم بانوان را شخص امام(ره) توانستند به میدان بیاورند.

وی گفت: یکی از نقش‌های مهم ورزش تحکیم هویت ملی است که رابطه مستقیمی با وحدت، انسجام و امنیت ملی دارد. ورزش نقش مستقیم در اعتماد به نفس دارد و من نامِ این جلسه را استفاده از ظرفیت‌های فراموش شده می‌گذارم.

بخشی‌زاده عنوان کرد: در خیلی از کشورهایی که ادعای آزادی دارند زنان حتی اجازه رانندگی ندارند اما در کشور ما بسیاری از مدیران بالادستی از بانوان متخصص و محترم کشورمان است. ما باید این شرایط را فراهم کنیم که بانوان بتوانند ظرفیت‌های بالای خود را در امر ورزش و رسانه شکوفا کنند.

معاون رسانه ملی افزود: امیدوارم این شبکه در فازهای بعدی نیز بتواند برای هر رشته یک کانال تخصصی ورزشی داشته باشد. امتیاز این کانال این است که هیچ محدودیتی در انعکاس مطالب حوزه بانوان در ورزش ندارد و مدیران صدا نیز ظرفیت‌های خود را برای تعالی این شبکه و حوزه بانوان در امر ورزش بکار خواهند بست تا آینده روشنی را ببینیم. 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *