تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

کریمی: عملکرد تیم ملی تکواندو قابل دفاع نیست/ از نقش کادر فنی گذشته در قهرمانی بانوان غافل نشویم

  • کد خبر : 3921
  • 01 جولای 2022 - 1:25
کریمی: عملکرد تیم ملی تکواندو قابل دفاع نیست/ از نقش کادر فنی گذشته در قهرمانی بانوان غافل نشویم

مرتضی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار وررشی آساخبر، در خصوص عملکرد تیم ملی تکواندو در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: ما زمانی زیادی را در بحث انتخابات فدراسیون تکواندو از دست دادیم و از صحنه پیشرفت تکواندو دنیا عقب ماندیم، هر چند که از المپیک توکیو عقب مانده بودیم و حاشیه‌های تکواندو ما خیلی زیاد […]

مرتضی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار وررشی آساخبر، در خصوص عملکرد تیم ملی تکواندو در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: ما زمانی زیادی را در بحث انتخابات فدراسیون تکواندو از دست دادیم و از صحنه پیشرفت تکواندو دنیا عقب ماندیم، هر چند که از المپیک توکیو عقب مانده بودیم و حاشیه‌های تکواندو ما خیلی زیاد بود و در نهایت اثرات آن را در این مسابقات دیدم.

وی تصریح کرد: البته خوشبختانه بانوان با اعتماد به نفسی که داشتند و با غیرت، تعصب و جنگندگی برای کسب مدال تلاش و در نهایت قهرمان شدند. تعصب و جنگندگی که در بخش آقایان دیده نشد و آقایان ما بی‌تفاوت بازی کردند. در کنار آن استفاده دوباره از چهره‌هایی که در این سال‌ها امتحان خود را در لیگ و میادین بین‌المللی پس داده بودند، باعث شد عملکردمان بدتر شود.

سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو افزود: باید به بازیکنان رو به رشدی که می‌توانند برای ما رنکینگ کسب کنند، بها بدهیم و در کنار آن بازیکنان دارای رنگینگ را حفظ، اما از میدان زیاد دادن به آنها خودداری شود، چون ضربه خواهیم خورد. دو سال تا المپیک مانده است و سرمایه‌گذاری روی یک جوان خوب می‌تواند منجر به درخشش او در المپیک شود.

کریمی در خصوص از دست رفتن سکوی آسیایی تکواندو بعد از ۲۰ سال گفت: عملکرد تیم مردان به هیچ عنوان قابل دفاع نیست و اعتقاد دارم شدیداً باید با این نتیجه برخورد شود تا در آینده دوباره شاهد تکرار آن نباشیم. نمی‌گویم زمان کمی داشتیم و زمان نیز داشتیم و در کنار آن بازیکنان ما در لیگ در حال پرورش بودند. کادر فنی فعلی و قبلی ما زحمت کشیدند اما عملاً نشان دادیم که بعد از المپیک هیچ برنامه خاصی نداشتیم.

وی با تاکید بر نقش کادرفنی گذشته بانوان در قهرمانی این تیم گفت: خیلی از بانوان ما که در این مسابقات مدال  کسب کردند، محصول مربی گذشته بودند و امروز با فرصت مربی جدید مدال طلا گرفتند. نباید از نقش مربی گذشته غافل شد و امکان ندارد در دو ماه تیم این چنین آماده شود.

سرمربی پیشین تیم ملی با اشاره به نیاز به ریشه‌یابی دلایل شکست تیم ملی مردان گفت: باید دلایل این عملکرد ریشه‌یابی و در ادامه درمان شود. فدراسیون و کمیته فنی باید از صاحب نظران، پیشکسوتان و قهرمانان علت‌ها را جویا شود. مسابقات جهانی و گرندپری را در پیش داریم که متاسفانه در حال از دست دادن فرصت حضور در آن هستیم. باید برنامه‌ریزی مدون داشته باشیم و ببینیم نیروهای انسانی ما برای هر مسابقه چه کسانی هستند.

کریمی با انتقاد از تشکیل تیم “ب” به جای تیم امید گفت: سیاست ما تشکیل یک تیم امید با کادرفنی مجزا بود  تا پشتوانه تیم بزرگسالان باشد، نه اینکه تیم “ب” را در حالی که به آن نیاز نداریم، تشکیل بدهیم. تشکیل تیم “ب” در کنار تیم اصلی باعث یک رقابت کاذب و جنگ پنهان میان مربیان خواهد شد. با عدم نتیجه‌گیری تیم ملی در قهرمانی آسیا و احتمال نتیجه‌گیری تیم “ب” در تورنمنت کره‌جنوبی، واویلا و جنگ شدیدی بین مربیان این دو تیم شکل خواهد گرفت.

وی در خصوص قراردادهای کوتاه مدت مربیان تیم ملی گفت: در ابتدا نیز به مقانلو گفتم که هیچ مربی در ۶ ماه نمی‌تواند کار فوق‌العاده‌ای انجام دهد. مربی باید یک سال زمان داشته باشد تا تیم ملی که از هم پاشیده شده است را بازسازی کند. زمانی که هدایت تیم ملی را برعهده گرفتم، شرایط تیم پریشان بود و خود ساعی و رحیمی نیز شاهد آن بودند. در آن مقطع خیلی بازیکنان را کنار گذاشتم تا یک تیم منسجم تشکیل بدهم.

سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو ادامه داد: برای این کار جلوی خیلی ها ایستادم و فشار زیادی روی من بود اما پولادگر، ساعی و رحیمی حمایت کردند تا تیم را دگرگون و نتیجه آن را با نایب قهرمانی بگیریم و سال بعد نیز مقانلو با همان تیم قهرمان جهان شد. اگر به مقانلو اعتماد وجود دارد باید به او دو سال زمان دارد، اما با قرارداد ۶ ماهه قطعاً به دنبال نتیجه‌گرایی خواهد رفت.

کریمی در پاسخ به این سوال که برخی اعتقاد دارند که با ارنج مناسب همین تیم نیز امکان کسب نتایج بهتر وجود داشت، گفت: یک مربی یک سال زمان می‌خواهد تا بازیکنان را بشناسند. قطعاً یک مربی که ۵، ۶ سال از مسابقات دور بوده است و بازیکنان را نمی‌شناسند، در ابتدا کار سختی برای چیدمان تیمش دارد. کادر فنی ما بدون هیچ‌گونه محکی، عاشورزاده را با این تحلیل که او در گذشته بازیکن خوبی بوده است،  انتخاب کرد. واقعاً حق سروش احمدی خورده شد، البته هر مربی تفکراتی دارد و شاید من نیز بودم خیلی از این بازیکنان را انتخاب نمی‌کردم و ترکیب دیگری انتخاب می‌کردم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=3921

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.