تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

کمیته‌ بررسی و انتخاب کتاب کانون تقویت می‌شود

  • کد خبر : 2544
  • 13 ژوئن 2022 - 13:17
کمیته‌ بررسی و انتخاب کتاب کانون تقویت می‌شود

به گزارش آساخبر از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمود مروج با اعلام تقویت کمیته بررسی و انتخاب کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توضیح داد: این کمیته‌ با انتشار فهرست‌هایی جداگانه در حوزه‌ دختران، ‌پسران و فهرست‌های موضوعی در معرفی این آثار برتر به مخاطبان خود و خانواده‌ها کمک می‌کند. […]

به گزارش آساخبر از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمود مروج با اعلام تقویت کمیته بررسی و انتخاب کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توضیح داد: این کمیته‌ با انتشار فهرست‌هایی جداگانه در حوزه‌ دختران، ‌پسران و فهرست‌های موضوعی در معرفی این آثار برتر به مخاطبان خود و خانواده‌ها کمک می‌کند.

کمیته کتاب از مجموعه‌های با سابقه کانون است که از سال‌های دور با بررسی کتاب‌های ناشران غیرکانونی، برخی آثار مناسب را انتخاب، درجه‌بندی و در قالب فهرست‌هایی منتشر می‌کرد. این فهرست‌ها که با نظر کارشناسان مورد تایید کانون انتخاب می‌شد، در اختیار کتاب‌خانه‌ها و مراکز کانون و دیگر مراکز فرهنگی و خانواده‌ها قرار می‌گرفت و کانون نیز تنها در چهارچوب این فهرست کتاب‌های ناشران را خریداری می‌کرد.

وی گفت: در سال‌های اخیر با راه‌اندازی جایزه کتاب ماه و سال از سوی کانون، این مسئولیت در عمل به دبیرخانه این جایزه واگذار شد و اکنون معاون فرهنگی کانون از تقویت فعالیت‌های این کمیته خبر می‌دهد.

معاون فرهنگی در عین حال درباره‌ راه‌اندازی دوباره جایزه کتاب ماه و سال تصریح کرد: برای شروع دوباره‌ کار دبیرخانه این جایزه کتاب باید مسایل مالی آن حل شود و تعهداتی که نسبت به پدیدآورنده و ناشر است در نظر گرفته شود.

کمیته‌ بررسی و انتخاب کتاب کانون تقویت می‌شود

وی با اشاره به این که مراکز فرهنگی و هنری کانون نیاز به کتاب‌های غیر داستانی هم دارد گفت: کتاب‌هایی که موفق به دریافت جایزه کتاب ماه و سال می‌شوند، در فهرست خرید مراکز فرهنگی هنری کانون قرار گرفته و در هر فصل به صورت فهرست کتاب‌های مناسب اعلام شوند.

معاون فرهنگی کانون گفت: جایزه کتاب ماه و سال برای بالابردن کیفیت کتاب‌های کودک و نوجوان، حمایت از شاعران، نویسندگان، مترجمان، تصویرگران و ناشران و ترویج کتاب و کتاب‌خوانی در سال‌های قبل برگزار شده‌است.

کتاب ماه، عنوان جایزه‌ای‌ است که هر ماه انتخاب و درپایان هرفصل از سوی کانون پرورش فکری، به یک نویسنده، شاعر، مترجم یا ناشر اهدا می‌شود.
جایزه‌ کتاب سال، نیز جایزه‌ سالانه‌ کتاب کانون پرورش فکری است که از میان کتاب‌های نامزد هیأت بررسی و انتخاب کتاب در طول سال، انتخاب و به شاعران، نویسندگان، مترجمان، تصویرگران و ناشران اهدا می‌شود.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=2544

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.