تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

کنسرتی که بلیت‌هایش سر از بازار سیاه درآورد/ بلیت ۹۰۰هزارتومانی اجرای همایون شجریان

  • کد خبر : 4153
  • 03 جولای 2022 - 13:14
کنسرتی که بلیت‌هایش سر از بازار سیاه درآورد/ بلیت ۹۰۰هزارتومانی اجرای همایون شجریان

به گزارش خبرنگار فرهنگی آساخبر، همایون شجریان پس از چند سال قصد دارد کنسرت‌هایش را در داخل کشور از سر بگیرد. در دو سالی که به‌علت شیوع ویروس کرونا کنسرت‌ها تعطیل بود، شجریان هم مانند دیگر هنرمندان عرصه موسیقی، کنسرتی با حضور تماشاگران نداشت، البته او یک اجرا در تالار وحدت روی صحنه برد که […]

به گزارش خبرنگار فرهنگی آساخبر، همایون شجریان پس از چند سال قصد دارد کنسرت‌هایش را در داخل کشور از سر بگیرد. در دو سالی که به‌علت شیوع ویروس کرونا کنسرت‌ها تعطیل بود، شجریان هم مانند دیگر هنرمندان عرصه موسیقی، کنسرتی با حضور تماشاگران نداشت، البته او یک اجرا در تالار وحدت روی صحنه برد که به‌صورت آن‌لاین برای مخاطبان حاضر در خانه، پخش شد.

این بار اما در تیرماه ۱۴۰۱ و در حالی که دیگر خبری از کرونا نیست، همایون شجریان می‌خواهد کنسرت‌هایش در داخل کشور را با اجرا در تهران و در سالن وزارت کشور از سر بگیرد، ماجرا اما به این سادگی‌ها هم نیست و این کنسرت تا کنون حاشیه‌های زیادی داشته است.

قابل پیش‌بینی بود که مخاطبان زیادی قصد خرید بلیت‌های کنسرت همایون شجریان را داشته باشند، اما سایت بلیت‌فروشی این کنسرت در همان ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ بلافاصله از دسترس خارج شد. مخاطبان سردرگم شدند و هزاران نفر هزاران ساعت از وقت‌شان را پای سایت تیوال هدر دادند.

شجریان در صفحه شخصی‌اش اعلام کرد که به‌زودی تدبیری خواهند اندیشید.

همایون شجریان , کنسرت‌ ,
وقتی شجریان در صفحه شخصی‌اش اعلام کرد که به‌زودی تدبیری خواهند اندیشید

خیلی زود همایون شجریان اعلام کرد که ظرفیت‌های سایت را بالا برده‌اند و همه چیز آماده است، ولی این بار برای بلیت‌فروشی، ساعت مشخصی اعلام نمی‌کنند، به این ترتیب بود که روز ۲۴ خرداد، از حدود ساعت ۵ صبح بلیت‌فروشی شروع شد، در واقع سایت تیوال با این کار، مخاطبان را سردرگم کرد و تلاش کرد بار هجوم مخاطبان را به سایتش، به ساعت‌های مختلف پخش کند، این کار بلیت‌فروشی را انجام داد، اما مخاطبان را سردرگم، عصبی و معترض کرد.

همایون شجریان , کنسرت‌ ,
این متن را همایون شجریان در توضیح راهکارهای اصلاح بلیت‌فروشی کنسرتش منتشر کرد

ارتقاء و افزایش امکانات فنی و سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای سایتی مانند تیوال شاید در این زمان کوتاه امکان‌پذیر نبود و اگر هم بود، احتمالاً هزینه‌های زیادی برایشان دربرداشت، پس آنها به‌جای ارتقاء و افزایش امکانات فنی و سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سایت‌شان، ترجیح دادند که مخاطبان را طعمه و آنها را سردرگم کنند، این در واقع ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راهکار بود، راهکاری که نمونه‌اش را در کشورمان زیاد شاهدیم؛ بگذارید هزینه را مردم بدهند!

بلیت‌فروشی برای ۱۱ روز با این روش و در روز ۲۴ خرداد انجام شد، سایت تیوال مشکل را از روی دوش خود برداشت و بر گردن همایون شجریان انداخت، همین مسئله هم موجب عصبانیت طرفداران این خواننده محبوب شد، در نهایت هم جور همه چیز را مخاطبان و علاقه‌مندان به موسیقی کشیدند.

صبح امروز ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ هم بلیت‌فروشی برای چند روز دیگر و این بار هم بدون اعلام ساعت مشخص، انجام شد.

همایون شجریان , کنسرت‌ ,
متنی که همایون شجریان برای تمدید کنسرتش برای چند روز دیگر منتشر کرد

اکنون که این گزارش نوشته می‌شود، بلیت‌فروشی کنسرت همایون شجریان برای ۱۷ روز (هر روز یک سانس) انجام شده است، نتیجه اینکه، سایت بلیت‌فروشی به مقصود خود رسیده و بلیت‌ها را فروخته است، اما این کار به‌قیمت سردرگمی و عصبانیت طرفداران همایون شجریان و البته زیرسؤال رفتن اعتبار این خواننده انجام شده است.

اگر ظرفیت سالن وزارت کشور را ۳ هزار نفر در نظر بگیریم، تا کنون ۵۱ هزار بلیت برای کنسرت همایون شجریان به فروش رفته است.

از طرفی در روزهای گذشته بسیاری از بلیت‌های این کنسرت سر از بازار سیاه درآورده‌اند. برخی از بلیت‌های این کنسرت در بازار سیاه به‌قیمت‌هایی نجومی به فروش می‌رسند، این اتفاق موجب واکنش همایون شجریان هم شد.

همایون شجریان , کنسرت‌ ,
واکنش همایون شجریان به بازار سیاه بلیت‌های کنسرتش

سایت همشهری آن‌لاین صبح امروز گزارشی منتشر کرد که در بخشی از آن به بازار سیاه بلیت کنسرت‌های همایون شجریان اشاره کرده است. در این گزارش قیمت ۳ بلیت در جایگاه E همکف را در بازار سیاه ۲ میلیون و هفتصد هزار تومان اعلام کرده است، این یعنی بلیت‌های این کنسرت در بازار سیاه با قیمت ۹۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسند.

حالا بیایید به واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی در برابر اوضاع بلیت‌فروشی کنسرت همایون شجریان بپردازیم، واکنش‌هایی که کاملاً اوضاع وخیم این ماجرا را نشان می‌دهد. بیشتر این واکنش‌ها در کامنت‌هایی دیده می‌شود که در آخرین پُست صفحه رسمی همایون شجریان درج شده است.

 

همایون شجریان , کنسرت‌ ,
کاربرانی که به سایت بلیت‌فروشی و کیفیت پایینش معترضند

 

همایون شجریان , کنسرت‌ ,
کاربری در کامنتش به انتخاب سایت تیوال از سوی همایون شجریان معترض است

 

همایون شجریان , کنسرت‌ ,
کاربری معتقد است که بلیت‌ها را دلالان خریدند. کاربری دیگر از ناامیدی‌اش پس از ورود به سایت تیوال می‌گوید.
کاربری دیگر به‌دنبال خرید بلیت در بازار سیاه است.

 

همایون شجریان , کنسرت‌ ,
همایون شجریان , کنسرت‌ , همایون شجریان , کنسرت‌ ,

همایون شجریان , کنسرت‌ , همایون شجریان , کنسرت‌ ,

 

آخرین پست همایون شجریان در صفحه شخصی‌اش، پر از این‌گونه کامنت‌هاست، کامنت‌هایی که روایت اعتراض مخاطبان این خواننده محبوب است، اعتراضی که به شیوه بلیت‌فروشی است، در نهایت هم تدبیر برگزارکنندگان و البته سایت بلیت‌فروشی به این انجامید که بلیت‌های این کنسرت سر از بازار سیاه درآورده است.

شاید بهتر بود برای چنین پروژه بزرگی که با حضور خواننده‌ای محبوب انجام می‌شود، تدبیری درخور اندیشیده می‌شد تا هم مخاطبان درصد رضایت‌شان بیشتر شود و هم پروسه بلیت‌فروشی با راحتی بیشتری انجام می‌شد.

انتهای پیام/+

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=4153

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.