تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

۴ نکته برای شاد و خوشحال بودن

  • کد خبر : 7346
  • 07 آگوست 2022 - 2:19
۴ نکته برای شاد و خوشحال بودن

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی آساخبر، امروزه با جولان بیماری کرونا و فشار‌های اقتصادی، افراد شادی کمتری را تجربه می‌کنند در این گزارش به نقل از psychology today نکاتی مطرح می‌شود که با استفاده از آن‌ها میتوانید زندگی خود را در جهت شاد بودن هدایت کنید. به قول بودا خوشحالی هیچ […]

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی آساخبر، امروزه با جولان بیماری کرونا و فشار‌های اقتصادی، افراد شادی کمتری را تجربه می‌کنند در این گزارش به نقل از psychology today نکاتی مطرح می‌شود که با استفاده از آن‌ها میتوانید زندگی خود را در جهت شاد بودن هدایت کنید.

به قول بودا خوشحالی هیچ وقت به سراغ افرادی که قدر داشته هایشان را نمی‌دانند، نمی‌آید.

احتمالا علاوه بر شما دیگران هم  می‌خواهند احساس خوشحالی کنند، هر صبح با لبخند بیدار شوند و قدم‌های سبک بردارند. رسیدن به خوشحالی در واقع یک جا ومکان و یا صفت نیست. بلکه می‌توان با تمرین‌های روزانه احساسات مثبتی را درباره خود و جهان اطرافمان تجربه کنیم.

در دهه‌های گذشته مبحث شادی توجه‌ زیادی را معطوف خود کرده است و اطلاعات جمع آوری شده نشان می‌دهد که شاد بودن سخت‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شود. برای نوآموزان ، شادی یک احساس درست به مانند خشم، ترس و ناراحتی است. شادی یک احساس مثبت و لذت بخش است که شما در لحظات خاصی آن را تجربه می‌کنید.

شادی یک صفت نیست که چیزی را توصیف کند بلکه حالتی است که در لحظه اتفاق می‌افتد. برای مثال این منطقی نیست که انتظار داشته باشیم همیشه خوشحال باشیم، در واقع چیزی که شما را خوشحال میکند بسیار به شخصیت شما ربط دارد.

خوشحالی شما در لحظه توسط عوامل متعددی تحت تاثیر قرار می گیرد. از این عوامل می‌توان به انجام کار‌های مورد علاقه، وضعیت و حالات بدنی، اطرافیان و ارزش‌های شما در زندگی اشاره کرد.

با توجه به اینکه شادی یکی از احساسات است بهتر است تلاش کنیم تا از زندگی راضی باشیم به جای اینکه به دنبال شادی باشیم. هر چقدر که بیشتر در زندگی روزمره احساس بهتری داشته باشید احتمال بیشتری دارد که در طی روزاحساس شادی کنید.

خبر خوب این است که راه‌های بسیاری برای افزایش رضایت از زندگی روزمره وجود دارد که در نهایت می‌تواند منجر به احساس شادی در لحظه شود.

این راه‌ها نیازمند تمرین روزانه‌ی نظارت بر ذهن است، زیرا میزان رضایت شما از زندگی بسیار بیشتر تحت تاثیر ادراک شما از زندگی است تا اتفاقات آن.

در ادامه چهار مهارت گفته می‌شود که می‌توانید از امروز تمرین آن‌ها را شروع کنید.


بیشتر بخوانید


۱-سپاسگزار باشید

هرچقدر بیشتر خوبی‌هایی که در حال حاضر در زندگیتان هست ببینید بیشتر احساس مثبتی در مورد خودتان و جهان اطراف پیدا می‌کنید. سعی کنید به صورت عمدی قدردان چیز‌هایی که در حال حاضر در زندگی خود دارید و به آن‌ها عشق می‌ورزید باشید.

۲-نحوه تفکر خود را تغییر دهید

راحت است که روی قسمت‌های منفی زندگی تمرکز کنیم و گرفتار آن‌ها شویم. افکار و رفتار خود را تغییر دهید تا روی چیز‌هایی که در زندگی دوست دارید و چیز‌های بدی که می‌توانید تغییر بدهید تمرکز کنید. سعی کنید در مورد چیز‌هایی که دوست ندارید،به چیز‌هایی که ندارید و یا نمی‌توانید تغییر دهید فکر نکنید.

۳-روابط مثبت خود را افزایش دهید

همه ما به افرادی نیاز داریم که در کنار آن‌ها احساس تعلق و ارتباط معنی دار بکنیم. هر چقدر بیشتر با افرادی که دوست دارید و از بودن کنار آن‌ها لذت می‌برید ارتباط داشته باشید احساس بهتری خواهید داشت.

۴-به دنبال معنا بگردید

شما باور‌های بنیادی دارید که برای شما مهم اند و به زندگی شما معنا وهدف می‌بخشند. هر چقدر شما این باور‌ها و ریشه‌ی آن‌ها را بهتر بشناسید، می‌توانید تصمیماتی بگیرید که آن باور‌ها را بازتاب بدهد و در نهایت از زندگی رضایت بیشتری خواهید داشت.

حقیقت امر این است در حالی که ایجاد زندگی معنادار بر اساس صداقت و خود آگاهی بسیار مهم است، اما تمرکز بر روی شادی ممکن است باعث این اشتباه شود که انسان توانایی همیشه شاد بودن را دارد. تجربه شادی نیازمند ساخت زندگی‌ای است که رضایت و آورده‌ای زیادی برای شما داشته باشد.

برای انجام این کار سپاسگزار باشید. دقیق فکر کنید و بر روی داشته هایتان در زندگی تمرکز کنید. روابط مثبت خود را زیاد کنید و هدف و معنای بزرگتری پیدا کنید. هرچقدر احساس کلی بهتری درباره زندگی خود داشته باشید، احتمال بیشتری دارد در طی روز احساس شادی کنید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=7346

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.