کرمانشاه – آساخبر- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت: در سه ماه سالجاری ۷۰۰ عنوان برنامه فرهنگی درکتابخانه های عمومی استان اجرایی شده که سهم شهرستان جوانرود۷۰ برنامه فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار آساخبر؛ «معصومه حسنی‌خونسار» روز پنجشنبه در دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان جوانرود در فرمانداری با بیان اینکه مرکز مبادله کتاب در استان افتتاح و راه‌اندازی شده است، افزود: از طریق این مرکز مبادله کتاب می توانیم منابع کتاب بیشتری را در اختیار شهرستان ها قرار دهیم و در این راستا سه واحد کتابخانه عمومی مدارس را در شهرستان جوانرود تامین منابع می‌کنیم.

وی اظهار داشت: کتابخانه های عمومی دیگر از حالت سنتی خارج شده و به پایگاه های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده است و برای کتابخوان کردن افراد جامعه تلاش می کنند.

حسنی‌خونسار خاطرنشان کرد: در شهرستان جوانرود تعداد ۲ باب کتابخانه شهری و یک باب روستایی وجود دارد که در این کتابخانه ها تعداد ۳۵ هزار نسخه کتاب اکنون موجود است و سال گذشته تعداد ۱۴ هزار جلد کتاب به امانت رفته است. 

وی یادآور شد: در ایام کرونا فعالیت کتابخانه های عمومی تعطیل نشد و از طریق فضای مجازی برای هر کتابخانه با اعضا ارتباط گرفته و به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی پرداختند.

فرماندار جوانرود نیز در این نشست به اهمیت توسعه فرهنگ کتابخوانی در شهرستان اشاره کرد و گفت: وجود زیرساخت مناسب کتابخوانی و فعالیت کتابخانه های عمومی در تمام مراحل زندگی افراد، نظم اجتماعی و حل ناهنجاری های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به صورت غیر مستقیم و مستقیم اثرگذار است.

«سعدی نقشبندی» افزود: شهرداری ها باید عنایت ویژه‌ای بیشتری نسبت به پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی داشته باشند چراکه بسیاری از مشکلات کتابخوانی از طریق تامین منابع مالی نیم درصد حل خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت حضور خیرین در گسترش زیرساخت های کتابخوانی گفت: ما باید از حضور خیرین در توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی و مسئله کتابخانه سازی بیشتر استفاده کنیم و برای جذب خیرین کتابخانه ساز و تامین منابع بیشتر تلاش کنیم.

فرماندارجوانرود یادآور شد: هر نوع تعامل و ارزیابی مدیران در گرو حضور مدیران کل آنان در شهرستان است.

شهرستان جوانرودبا بیش از۷۵ هزارنفرجمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

منبع: ایرنا


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *