تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

ایران غرق در جشن و شادی شمس‌الشموس / گزارش خبرنگاران تسنیم از جشن میلاد امام‌رضا(ع) در استان‌ها + فیلم

  • کد خبر : 3391
  • 26 ژوئن 2022 - 9:13
ایران غرق در جشن و شادی شمس‌الشموس / گزارش خبرنگاران تسنیم از جشن میلاد امام‌رضا(ع) در استان‌ها + فیلم

به‌گزارش گروه استان‌های آساخبر از تهران، هرساله با نزدیک شدن تقویم قمری به یازدهمین روز از ماه ذی‌القعده به‌مناسبت میلاد باسعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت ایران سراسر شور و شادی می‌شود. مؤمنان حضرتش در ایران از نخستین روز همین ماه  یعنی ولادت حضرت معصومه(س) که روز دختر نام گرفته است به‌مناسبت آغاز […]

به‌گزارش گروه استان‌های آساخبر از تهران، هرساله با نزدیک شدن تقویم قمری به یازدهمین روز از ماه ذی‌القعده به‌مناسبت میلاد باسعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت ایران سراسر شور و شادی می‌شود.

مؤمنان حضرتش در ایران از نخستین روز همین ماه  یعنی ولادت حضرت معصومه(س) که روز دختر نام گرفته است به‌مناسبت آغاز دهه کرامت تا فرا رسیدن میلاد باسعادت امام علی‌بن موسی الرضا(ع) روز و شب مراسمی ویژه برپا می‌کنند و هریک در تلاش هستند به‌نوعی با الگو قرار دادن زندگی اهل‌بیت(ع)؛ گامی سازنده در راستای خدمت به دیگران بردارند و خوبی، نیکی، بخشش و مسلمانی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

نقاره‌ها ز اوج مناره وزیده‌اند
مردم صدای آمدنت را شنیده‌اند
زیباتر از همیشه شده آستان تو
آقا! چقدر ریسه برایت کشیده‌اند

 

خراسان رضوی

مشهد مقدس، یا امام رضاجانم، تنها دو قدم مانده به میلادت و من هر لحظه دلتنگ‌تر و بی‌قرارتر می‌شوم…

هرچه عقربه‌های ساعت به میلادت نزدیکتر می‌شود دلتنگ‌تر و بی‌قرارتر می‌شوم، ای قرار بیقراری‌ها…!

آری، هرچه به شب و روز میلاد امام مهربانی‌ها نزدیک‌تر می‌شویم، حال‌وهوای حرم بهاری‌تر از قبل می‌شود. از هر طرف صدای سلام و صلوات به گوش می‌رسد. ریسه چراغ‌های چشمک‌زن که در همه‌جا به چشم می‌خورد، پرچم‌های رنگارنگ و فواره‌های رنگی حوض صحن‌ها و نسیم بهشتی که در صحن و سرای حرم می‌وزد همه و همه بشارت نزدیک شدن میلاد نور را می‌دهند، تنها دو قدم دیگر تا میلاد نور و میلاد امام مهربانی‌ها باقی مانده است.

آقای رئوف
دلتنگم
ولی پای آمدنم نیست
لطفاً
این‌دفعه را
با دلم قرار بگذار
چون
فقط لبخند تو
به دلم قرار می‌دهد

 

استان تهران

به گزارش آساخبر از تهران، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در شهرری در شب میلاد امام رضا (ع) میزبان علاقه مندان و مشتاقان اهل بیت (ع) بود.

مراسم ولادت باسعادت حضرت امام رضا(ع) در آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلای امام علی (ع) با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاریان ممتاز و بین المللی کشورمان، حاج حمیدرضا احمدی وفا و حاج محسن قاسمی آغاز و با مدیحه سرائی ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام حاج علی مهدوی نژاد و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین صمدی یزدی ادامه خواهد یافت.

صحن مطهر حرم حضرت جعفر بن موسی الکاظم (ع) برادر بلافصل امام رضا (ع) در شب میلاد امام رضا (ع) میزبان سیل مشتاقان این امام رئوف بود که از شهرها و روستاهای اطراف خود را به این آستان مقدس رسانده بودند.

حضرت جعفر بن موسی الکاظم (ع) فرزند بلافصل حضرت امام موسی بن جعفر (ع) و برادر حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) است.

ایلام

آیین جشن میلاد امام مهربانی ها حضرت رضا(ع) در مصلای شهر ایلام برگزار شد. شامگاه جمعه ۲۰ خردادماه، عاشقان و دلدادگان امامت و ولایت با حضور باشکوه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام، میلاد امام مهربانی‌ها حضرت رضا(ع) را گرامی داشتند و دلهای دلدادگان به پنجره فولاد مضجع شریف حضرت ثامن الحجج(ع) گره زده شد.

محبان اهل البیت عصمت و طهارت(س) با حضور پرشور و شعور خود در این آیین معنوی، به همه دشمنان و معاندان داخلی و خارجی نشان دادند که پیوند ملت سرافراز ایران اسلامی بویژه استان ایلام با خاندان نبوت و امامت پیوندی ناگسستنی است و هیچ نقشه و مکر و حیله‌ای نمی‌تواند این اتصال و اتحاد را خدشه‌دار و کمرنگ کند.

اصفهان

به گزارش آساخبر از اصفهان، هرساله با ولادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت، ده روز پر شور و نشاط را درمیان مسلمان و شیعیان تا به ولادت امام رضا(ع) شاهد هستیم، در همین راستا مردم اصفهان و مردم ایران نیز به موجب این فرخنده رویداد با انجام فعالیتهای فرهنگی و تفریحی ویژه این ولادت‌های خرسنده را جشن می‌گیرند.

از آنجا که امام هشتم، قلب تپنده جامعه معنوی و عرفانی ایرانیان است، به همین دلیل مردم اصفهان از مدت‌ها پیش از آغاز سالروز ولادت امام مهربانی‌ها در تلاش و تکاپو برای انتقال شادی و نشاط به جامعه به برکت ولادت امام رضا(ع) در میان مردم هستند و با برپایی جشن‌ها و برگزاری مهم‌ترین رخدادهای زندگی‌شان همچون برگزاری مراسم‌های عروسی در این تاریخ، زندگی خود را با عشق به امام رضا(ع) همراه می‌سازند تا برکات عدیده‌ آن را در طول زندگی‌شان با خود همراه سازند.

 

 

 

همدان

به گزارش آساخبر از همدان، همزمان با فراسیدن یازدهم ماه ذی‌القعده سالروز میلاد امام رضا(ع) مراسم جشن و شادی در اماکن متبرکه، هیأت‌های مذهبی و مساجد، پارک ها امکان تاریخی و سطح شهر همدان  برگزار شد.

 

 

سیستان و بلوچستان دهه کرامت “زیر سایه خورشید” بود

علی هوشمند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد امام رضا(ع)، اظهار داشت: کاروان “زیر سایه خورشید” پس از یک هفته حضور در سیستان و بلوچستان که از شهرستان کنارک واقع در منطقه بلوچستان در جنوب استان آغاز شد و به تدریج شهر به شهر سمت شمال استان حرکت کرد، امروز استان را به مقصد مشهد مقدس ترک می‌کند.

دبیر اجرایی کاروان زیر سایه خورشید سیستان و بلوچستان افزود: این کاروان متشکل از پرچم مطهر و خادمان حرم رضوی همزمان با دهه پر خیر و برکت کرامت در سیستان و بلوچستان به ویژه مناطق محروم استان حضور پیدا کرد و یک هفته در جمع مردم خونگرم و‌ مهمان‌نواز استانبود که با استقبال پرشور مردم مواجه شد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، سرکشی از زندانیان و خانواده‌های نیازمندان، عیادت از بیماران و توزیع هدایای متبرک آستان قدس رضوی از جمله برنامه‌های کاروان بود.

 

 

 

گیلان

به گزارش آساخبر از رشت، عاشقان اهل بیت در استان گیلان همزمان با مردم سایر نقاط کشور امشب در جشن بزرگ آغاز دهه کرامت و ولادت با سعادت ولی نعمت خود امام رئوف، علی بن موسی الرضا(ع) و کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) عاشقانه و پرشور حضور یافتند.

 

خراسان شمالی

به‌گزارش آساخبر از بجنورد، همزمان با شب میلاد شمس الشموس، حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع)، استان خراسان شمالی که نزدیک‌ترین همسایه آفتاب و ملقب به باب الرضا(ع) است، غرق در نور و شادی است. جشن‌های شب میلاد ثامن الحجج در مرکز استان خراسان شمالی با حضور پرشور مردم دلداده امام هشتم، برگزار شد.

 

بوشهر

به گزارش آساخبر از بوشهر، همزمان با شب میلاد امام هشتم شیعیان، حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) جشن و مراسم ویژه‌ای در نقاط مختلف استان بوشهر با حضور خادمیاران رضوی و مردم ولایت‌مدار در حال برگزاری است.

در این راستا خدام حرم رضوی با حضور در شهرها و روستاهای استان بوشهر مراسم ویژه‌ای برپا کرده‌اند.

سرود، مولودی‌خوانی، شعرخوانی کودکان و سخنرانی در وصف امام هشتم شیعیان از جمله برنامه‌های این روز مبارک و میمون است.

ذکر صلوات خاصه امام رضا(ع) و مولودی‌خوانی، حضور در بیمارستان‌ها، دیدار با کادر درمانی و پزشکی، عیادت بیماران، حضور در مناطق محروم و گره‌گشایی از مشکلات محرومان از برنامه‌های خادمان حرم رضوی در دهه کرامت استان بوشهر است.

در همین راستا مراسم جشن میلاد امام رضا علیه السلام در منازل، حسینیه‌ها، مساجد، امام‌زاده‌ها، مصلای جمعه و نقاط مختلف استان با حضور قشرهای مختلف مردم برگزار شد.

 

آذربایجان غربی

به گزارش آساخبر از ارومیه، مراسم جشن و سرور به‌مناسبت دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) با حضور خادمان بارگان منور رضوی در شهرستان‌های مختلف آذربایجان‌غربی برگزار شد.

این برنامه‌ها شامل پرچم‌گردانی و جشن خیابانی، اجتماعات خادمیاران رضوی در مناطق مختلف استان و نیز تمسک مردم به پرچم متبرک بارگاه علی‌بن موسی الرضا(ع) است و بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره زیر سایه خورشید در آذربایجان‌غربی، شنبه‌شب برگزاری مراسم اختتامیه در شهر ارومیه خواهد بود.

 

لرستان

به گزارش آساخبر از خرم‌آباد، با فرا رسیدن دهه کرامت، دهه نور و رحمت، چتر مهربانی امام رئوف حضرت علی‌بن موسی الرضا بر سر مردم استان لرستان گسترده شده و بار دیگر کاروان خدام حرم مطهر امام رضا(ع) با بیرق سبز حرم رضوی به شهر و دیار ما آمده‌اند تا مرهمی بر دل عاشقانی باشند که سال‌ها یا مدت‌هاست از وصل حرم دوست دور مانده‌اند.

امروز و در آستانه سالروز ولادت امام رضا(ع)، استان لرستان با میزبانی از کاروان خدام رضوی غرق در شادی و سرور بود و اشک شوق از چشمان مردمان عاشق ائمه اطهار(ع) جاری بود؛ امشب و فردا در خیابان ها، مساجد، حسینیه‌ها و جای جای استان لرستان مراسمات و جشن ولادت امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود.

 

 

کاشان

به گزارش آساخبر از کاشان، دهه کرامت همزمان با تولد حضرت فاطمه معصوم(س) و حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) در شهر کاشان ویژه‌برنامه‌های مختلفی برگزار شده و عموم مردم دارالمؤمنین کاشان در شادیانه ولی‌نعمت ایران‌زمین و خواهر مکرمه آن حضرت شرکت می‌کنند.

امسال با توجه به بهبود شرایط کرونایی و وضعیت آبی شهر کاشان چهاردهمین جشنواره ملی آه و آهو در کاشان برگزار می‌شود و ویژه‌برنامه‌هایی در قالب این جشنواره در بخش‌های مختلف از جمله کودک و نوجوان و برپایی غرفه‌های مختلف ویژه این سنین و دیگر برنامه‌های شادیانه این ایام در نظر گرفته شده است.

 

 

هرمزگان

به گزارش آساخبر از بندرعباس، به مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت امام رضا علیه السلام، امام مهربانی‌ها هرمزگان یکپارچه غرق در شادی و شعف و برگزاری ویژه برنامه‌های جشن میلاد است، اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها در بندرعباس و حضور کاروان رضوی در جشن‌های مردمی مناطق مختلف استان مهم‌ترین ویژه‌برنامه‌های شب میلاد امام رضا در هرمزگان است.

 

 

کرمانشاه

به گزارش آساخبر از کرمانشاه، عطر کاروان زیر سایه خورشید در فضای استان کرمانشاه پیچیده است و شمیم آستان قدس رضوی فضای محله‌های مختلف را عطرآگین کرده است تا در دهه کرامت و روزهای منتهی به میلاد امام رضا(ع) مردم مرزنشین این خطه از دور بر خورشید آسمان ایران اسلامی سلام دهند و با پرچم بارگاه ملکوتی شمس الشموس متبرک شوند.

 

خوزستان

به گزارش آساخبر از اهواز، اجتماع بزرگ امام‌رضایی‌ها به‌مناسبت میلاد باسعادت امام رضا علیه السلام در اهواز برگزار شد.
در این برنامه بزرگ و باشکوه که با حضور هزاران نفر از اهوازی‌های عاشق اهل‌بیت برگزار شد مردم توهین بی‌شرمانه اخیر را به ساحت مقدس امام رضا(ع) در شهر مشهد مقدس محکوم کردند.

 

استان البرز

به‌گزارش آساخبر از کرج، کرجی‌ها به‌مناسبت سالروز ولادت هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت در پارک محمدشهر گرد هم آمده این مناسبت  را جشن گرفتند.

 

خراسان جنوبی

به گزارش آساخبر از خراسان جنوبی، همزمان با شب میلاد  باسعادت امام رئوف  حضرت علی بن موسی الرضا (ع) جای جای استان خراسان جنوبی غرق در نور وشادی است
همزمان با دهه کرامت و در آستانه میلاد امام رضا(ع) کاروان زیر سایه خورشید این استان را به عطر رضوی معطر کردند.

به همین مناسبت نیز پرچم بزرگ یا علی ابن موسی الرضا (ع) توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند در فرهنگسرای شهر به اهتزاز درآمد و  مردم امام رضایی  استان خراسان جنوبی با حضور و استقبال باشکوه خود بار دیگر عشق و ارادتشان را به ائمه اطهار(ع) به ویژه به امام مهربانی‌ها نشان دادند. سرود، مولودی‌خوانی، شعرخوانی کودکان و سخنرانی در وصف امام هشتم شیعیان از جمله برنامه‌های این روز مبارک و میمون است.
در همین راستا مراسم جشن میلاد امام رضا علیه‌السلام در منازل، حسینیه‌ها، مساجد، امام‌زاده‌ها، مصلا جمعه و نقاط مختلف استان با حضور قشرهای مختلف مردم برگزار شد.

 

سمنان
به گزارش آساخبر از سمنان، مردم کویر دل استان سمنان در دهه کرامت با برگزاری مراسم‌های مختلف به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) از ۱۰ روز گذشته و  همچنین ولادت امام رضا (ع) جشن و شادی کردند.
برپایی ایستگاه‌های صلواتی یکی از ساده‌ترین کارهایی بود که می‌شد در جای جای سمنان، بین‌الحرمین ایران مشاهده کرد.
باهم گوشه‌هایی از برپایی ایستگاه‌های صلواتی در شهر سمنان را در شب ولادت امام هشتم می‌بینیم.

 

جزیره قشم

به‌گزارش آساخبر از جزیره قشم، به مناسبت میلاد امام رضا(ع) ویژه برنامه هایی شامل انجام سخنرانی مذهبی با موضوع سیره عملی حضرت امام رضا (ع)، اجرای سرود، قرائت زیارت امین الله، مدیحه خوانی، برگزاری مسابقات حضوری فرهنگی، همخوانی و قرائت حدیث کسا در مساجد شهرها و روستاهای نگین خلیج فارس برگزار شد.
همچنین مراسم جشن میلاد فرخنده هشتمین امام شیعیان جهان شامگاه پنجشنبه ۱۹ خرداد با برگزاری مراسم محوری ولادت سلطان دین، ولی الله اعظم، ثامن الحجج، علی بن موسی الرضا – در مسجد امام رضا(ع) سرزمین آب و آفتاب شهرستان قشم برگزار و شرکت کنندگان به مناسبت این روز خجسته به جشن و سرور پرداختند.

زنجان

به گزارش آساخبر از زنجان، با فرا رسیدن ولادت با سعادت امام رضا (ع) از چند روز گذشته شادی و جشن‌های مختلف مردمی در اقصی نقاط استان زنجان با شور و نشاط خاصی آغاز شده است.

نکته قابل توجه موضوع اینجاست که تعداد جشن‌ها در منازل نسبت به مساجد به صورت چشمگیری افزایش یافته است و این نشان دهنده آن است که جشن‌های مردمی بیشتر مورد پسند مردم و عاشقبان اهل بیت‌(ع) قرار می‌گیرد.

مردم مومن و ولایی زنجان با پخش شربت، شیرینی و میوه در خیابان‌های اصلی و فرعی شهر زنجان ارادت خود را به ساحت مقدس امام رضا (ع) نشان دادند و همچنان این جشن‌ها تا پایان امشب ادامه خواهد داشت.

 

خبردرحال تکمیل… .

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=3391

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.