تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

همکاری سینمایی ایران با کشور‌های دیگر در بازار فیلم کن

  • کد خبر : 3421
  • 26 ژوئن 2022 - 17:11

بازار فیلم هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن، با حضور ۱۲۵۰۰ شرکت کننده از متخصصان حرفه‌ای پخش فیلم از سراسر دنیا برپا شده است. حضور ۴۰۰۰ فیلم و پروژه سینمایی و بالغ بر ۱۰۰ کنفرانس و نشست ویژه و مشارکت بیش از ۳۵۰ شرکت و موسسه فروش فیلم از سراسر دنیا در این بازار اتفاق […]

بازار فیلم هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن، با حضور ۱۲۵۰۰ شرکت کننده از متخصصان حرفه‌ای پخش فیلم از سراسر دنیا برپا شده است.

حضور ۴۰۰۰ فیلم و پروژه سینمایی و بالغ بر ۱۰۰ کنفرانس و نشست ویژه و مشارکت بیش از ۳۵۰ شرکت و موسسه فروش فیلم از سراسر دنیا در این بازار اتفاق می‌افتد. ضمن آن که کشور هندوستان به عنوان مهمان ویژه امسال جشنواره کن در این بازار مورد توجه قرار گرفته است.

در چتر سینمای ایران بازار کن ۲۰۲۲ طی سه روز گذشته بیش از ۶۰ جلسه و دیدار در خصوص همکاری‌های مشترک سینمایی با نمایندگان جشنواره‌های بین‌المللی فیلم، شرکت‌های پخش و مراکز فرهنگی و مؤسسات تخصصی سینمایی، نمایندگان مراکز ملی فیلم و نمایندگان رسمی فرهنگی کشور‌ها و… برگزار شده است که به شرح زیر است:

• مذاکره با بیش از ۲۰ جشنواره جهانی و بین‌المللی فیلم از ۱۵ کشور
• بیش از ۱۴مذاکره تولید مشترک با ۸ کشور
• مذاکره فروش با بیش از ۱۰ شرکت از ۱۲ کشور

شایان ذکر است این تعاملات و همکاری‌ها با کشور‌هایی از جمله ایتالیا (رم، ونیز و جیفونی)، بنگلادش، استرالیا، آلمان، آمریکا، کانادا، امارات متحده عربی (شارجه و العین)، ترکیه، هند، برزیل، بوسنی، ژاپن، کره جنوبی، قبرس، هنگ کنگ، صربستان، ارمنستان، استونی و… صورت گرفته است.

خانم دبورا یانگ سردبیر مجله آنلاین «وردیکت» و از منتقدان مجرب «هالیوود ریپورتر» و «ورایتی» نیز در غرفه بنیاد سینمایی فارابی حضور یافت، که پس از تبادل‌نظر بین طرفین و آشنایی با ظرفیت‌های موجود، مقرر شد تا با همکاری طرفین در رابطه با ظرفیت‌ها، استعداد‌های جدید و توانمندی‌های صنعت سینمای ایران اطلاعاتی گردآوردی و در قالب مقالاتی منتشر شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=3421

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.